Els teatres de l’òpera

Ombra mai fu és una ària de l’òpera Serse, estrenada per Georg Friedrich Händel l’any 1738 a Londres.

Ja en aquella època, les òperes, els concerts i els ballets eren esdeveniments que convocaven al més selecte de la societat. Eren ocasions perquè la reialesa, la noblesa, i les famílies benestants rivalitzessin en el lluïment de joies i rics vestuaris.

El Gran Teatre del Liceu de Barcelona

Les llotges principals estaven ocupades per emperadors i reis. Els últims pisos, moltes vegades sense visió directa de l’escenari, quedaven destinats als veritables aficionats a la música.

D’aquelles èpoques glorioses queden encara teatres de l’òpera en moltes ciutats, com el Gran Teatre del Liceu de Barcelona, el Teatre Real de Madrid, el Teatre Lope de Vega de Sevilla o el Teatre Fortuny de Reus.

La Fundació Aurora pretén que tots els nens coneguin i valorin la Música. Per això, cadascuna de les històries que ens explicarà l’Anita, la nostra narradora, estaran acompanyades d’una peça musical de qualitat, entre elles, diverses àries i fragments de grans òperes.

A més d’Ombra mai fu, els nens i joves escoltaran moltes altres àries com El lament de Dido, de l’òpera Dido i Enees composta per Henry Purcell, o Lascia ch’io pianga composta també pel gran Georg Friedrich Händel.

Els donarem a conèixer també fragments orquestrals molt coneguts, com El funeral de Sigfrido de l’òpera El crepuscle dels déus, o El cor dels pelegrins de l’òpera Tannhäuser, ambdues compostes per Richard Wagner.

Altres melodies que la fundació buscarà popularitzar entre nens i joves no pertanyen a òperes. Tal és el cas de la Cançó de Solveig de l’obra Peer Gynt composta per Edvard Grieg.

En un dels episodis, l’Anita explicarà la interminable lluita per la conquesta d’un castell, que acompanyarem amb fragments de la Passió segons Sant Joan de Johann Sebastian Bach. En un altre, mentre una tempesta de foc destrueix el cel i la terra amb les seves flames, escoltaran el Dies Irae del Rèquiem de Mozart.

Altres peces musicals seleccionades seran cançons tradicionals russes, i algunes belles cançons compostes al segle XX.

La Fundació Aurora es dirigirà als cantants, directors d’orquestra i músics, tant aficionats com professionals, per demanar-los que interpretin aquestes peces per als nens, i que ens facilitin còpies per repartir-les-hi. Especial interès tindrà recopilar les interpretacions dels músics i cantants que ja no estan entre nosaltres, a fi que la seva memòria sigui transmesa a futures generacions.

GRAN_TEATRO_DEL_LICEO

Gran Teatre del Liceu de Barcelona

La hoz del rio dulce

Teatre Real de Madrid

La hoz del rio dulce

Teatre Lope de Vega de Sevilla

Teatre Fortuny de Reus

Avui dia, els grans teatres de l’òpera ja no són llocs exclusius per una classe aristocràtica dominant. Estan oberts a tots els públics, però encara segueixen sent inaccessibles a la gran majoria dels nens, atès que programen uns espectacles molt complexos en horaris intempestius.

La Fundació Aurora es posarà en contacte amb tots els teatres i coliseus, les orquestres i cantants lírics, tan professionals com a aficionats, perquè programin petits espectacles als quals puguin anar tots els nens i joves amb les seves escoles.

També fa una crida a tots els professionals i melòmans perquè s’incorporin com a simpatitzants de la fundació, i triïn els seus representants en el Patronat, a fi que es puguin assolir aquets objectius.

A canvi d’un petit donatiu se’ls lliurarà un carnet de la Fundació Aurora amb el seu nom.

Especial interès hi haurà perquè s’incorporin com a simpatitzants de la fundació tots els docents que es dediquen a la formació musical dels nostres nens i joves, que són els que seran la corretja de transmissió de les nostres il·lusions.

Prem sobre la imatge del carnet i se t’obrirà la Llar de la Nàiada, una pàgina plena de regals i sorpreses on podràs inscriure’t com a simpatitzant de la Fundació Aurora.

CARNET-SIMPATIZANTE

Carnet de simpatitzant de la Fundació Aurora